ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ-Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στο πλαίσιο των Βιωματικών Δράσεων οι μαθητές της Β? Γυμνασίου ασχολήθηκαν με το θέμα «Αποκωδικοποιώντας τη γλώσσα των κόμικς». Μέσα από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τα πολυτροπικά κείμενα (comics, graphic novels), να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά τους, τις συμβάσεις τους και τον τρόπο αποκωδικοποίησης αυτών των συμβάσεων με στόχο τη διερεύνηση των βαθύτερων νοημάτων αυτών των κειμένων.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές γνώρισαν την ορολογία-γλώσσα των comics (π.χ. καρέ, πάνελ, εφέ, μπαλόνια διαλόγου), κατανόησαν τη χρήση τους και τη σημασία τους στην απόδοση των νοημάτων και στη συνέχεια προχώρησαν στη σε βάθος επεξεργασία αποσπασμάτων του γνωστού graphic novel Persepolis της Marjane Satrapi. Κατά τη διαδικασία επεξεργασίας των αποσπασμάτων οι μαθητές αξιοποίησαν τις συμβάσεις του κειμένου προκειμένου να φέρουν στην επιφάνεια τα βαθύτερα νοήματα του κειμένου και να τα συζητήσουν κριτικά. Κατά τη διαδικασία της επεξεργασίας οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας, ερωτηματολόγια και σχετικούς πίνακες, έκαναν σε ομάδες κριτικές συζητήσεις πάνω στα θέματα που προέκυπταν, δημιούργησαν τις δικές του αφίσες σχετικά με την ορολογία των comics, παρακολούθησαν video καθώς και αποσπάσματα της ταινίας Persepolis. Επίσης, οι μαθητές επεξεργάστηκαν με τον ίδιο τρόπο και comics με θέμα τις διάφορες μορφές ρατσισμού. Τέλος, οι μαθητές σε ομάδες προσπάθησαν να αποτυπώσουν στο χαρτί τις δικές τους μικρές ιστορίες σε μορφή comics.

Μέσα από τις συγκεκριμένες δράσεις καλλιεργήθηκε η κριτική σκέψη των μαθητών πάνω σε ζητήματα διαφορετικότητας καθώς και ο σεβασμός, η ανεκτικότητα και η αποδοχή του άλλου. Επίσης, οι συγκεκριμένες δράσεις ήταν μια ευκαιρία καλλιτεχνικής έκφρασης των ίδιων των μαθητών καθώς και ανάπτυξης της συνεργασίας και της ομαδικότητας.

Υπεύθυνη καθηγήτρια για τις Βιωματικές Δράσεις της Β? Γυμνασίου ήταν η κα Καραΐσκου Βασιλική (ΠΕ06).