EMOTICONS: Η ΝΕΑ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας οι μαθητές της Β? Λυκείου μελέτησαν τη χρήση των emoticons (φατσούλες) στην ηλεκτρονική επικοινωνία των νέων ανθρώπων και διεξήγαγαν μικρής κλίμακας έρευνα στους μαθητές του σχολείου σχετικά με το θέμα.

Ειδικότερα, οι μαθητές αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, διερεύνησαν με συστηματικό τρόπο τις ακόλουθες πτυχές του θέματος:

Το ρόλο των εικόνων και των συμβόλων στην ανθρώπινη επικοινωνία μέσα στο χρόνο, το ρόλο της τεχνολογίας και του διαδικτύου και συγκεκριμένα των social media στην ηλεκτρονική επικοινωνία των νέων, τον ορισμό και τα χαρακτηριστικά των emoticons, τη χρήση τους στην ηλεκτρονική-ψηφιακή επικοινωνία των νέων ανθρώπων καθώς και τα πλεονεκτήματα-μειονεκτήματά της χρήσης τους. Αφού ολοκλήρωσαν την αναζήτηση και επεξεργασία των σχετικών πληροφοριών, οι μαθητές προχώρησαν στη διεξαγωγή μικρής κλίμακας έρευνας στο σχολείο για τη χρήση των emoticons μέσα από ερωτηματολόγιο το οποίο σχεδίασαν ηλεκτρονικά μέσω της google+. Ακολούθησε η αποστολή του ερωτηματολογίου στους συμμαθητές τους μέσω facebook και e-mail και στη συνέχεια έγινε η επεξεργασία των αποτελεσμάτων. Στο τέλος, οι μαθητές παρουσίασαν τα αποτελέσματά τους σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο.

Μέσα από τη συγκεκριμένη ερευνητική εργασία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ασκηθούν στη συλλογή, οργάνωση και αξιολόγηση πληροφοριών με συστηματικό τρόπο και να αναπτύξουν δεξιότητες χειρισμού Η/Υ και επεξεργασίας πληροφοριών από το Internet. Επίσης, η εργασία σε ομάδες ενθάρρυνε τη συνεργασία και ομαδικότητα μεταξύ των μαθητών, ενώ η κριτική επεξεργασία, οργάνωση και σύνθεση των πληροφοριών βοήθησε σημαντικά στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών και στην ανάληψη πρωτοβουλιών.

Την ερευνητική εργασία υλοποίησαν οι παρακάτω μαθητές της Β? Λυκείου: Κατσαβού Ιωάννα, Μιχάλης Νίκος, Παπακώστας Γιάννης, Παπακωνσταντίνου Κώστας, Πορνάρας Κωνσταντίνος, Τζιέρα Δέσποινα.

Υπεύθυνη καθηγήτρια για την ερευνητική εργασία ήταν η κα Καραΐσκου Βασιλική (ΠΕ06).